Budowa i rodzaje tarcz motocyklowych

Budowa i rodzaje tarcz motocyklowych

Budowa tarczy

Tarcze motocyklowe w swojej budowie przypominają kształt metalowego dysku, a przez swoją uwypukloną wewnętrzną część często przypominają latający spodek. Są obrabiane na bardzo precyzyjnie działających maszynach, które są w stanie odpowiednio docinać specjalne stopy materiału. To istotne, gdyż tarcze motocyklowe muszą znosić bardzo duże obciążenia oraz powinny wykazywać odporność na ścieranie, tak aby szybko nie ulegały zużyciu.

Rodzaje tarcz

Pełne, inaczej zwane monolitycznymi są zdecydowanie najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem. Niestety mają sporo wad. Ich główną jest podatność na przegrzewanie się. Nieco droższe są tarcze motocyklowe wentylowane, które posiadają nawiercone otwory, przez które odprowadzane jest ciepło powstające w trakcie hamowania. W sportowych modelach stosuje się tarcze nacinane, nawiercane, które osiągają jeszcze lepsze wyniki w kwestii pozbywania się wysokich temperatur.

Ekstraklasa podzespołów układu hamulcowego

Zdecydowanie najdroższym, ale najbardziej skutecznym rozwiązaniem wśród tarcz odpowiadających za hamowanie są tarcze motocyklowe ceramiczne. Potrafią kosztować naprawdę sporo pieniędzy, a najlepiej sprawują się w przypadku jednośladów sportowych oraz tych klasy premium. Ich przegrzanie nie jest możliwe ze względu na wyjątkowe użyte tworzywo. Warto wspomnieć, że ich trwałość zdecydowanie przewyższa ogólnie przyjętą średnią, która sięga 40 tysięcy kilometrów przebiegu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back To Top